poniedziałek, 12 października 2015

z szarego w kolor - rysunki ołówkami grafitynt!

               Zaczynam nowy kierunek w moich próbach rysunkowych, dzięki zasiłkowi socjalnemu
500 złoty miesięcznie ... nie tylko stać mnie już na skarpetki i bieliznę ale i kupiłem komplet
20 ołówków graphitint ... ponad rok je kupowałem po 3, czasem 4 sztuki ... robiłem drobne
próby i wstawki nimi ... ale skoro są w komplecie to czas zacząć robić całe prace nimi.
To pierwsza z nich (kolejne jak zrobię to tu dodam):

rysunek: A3 220g/m2; ołówki graphitint; praca odręczna
i z wyobraźni 
ołówki grafitynt jeszcze
bez potraktowania wodą 



jedna z prób eksperymentowania z ołówkami  i z wodą 


kolejne podejście do pracy z tymi ołówkami miała dwa etapy .. pierwszy nie ma czym się chwalić
za to wersja już po przemyśleniach, moim zdaniem godna prezentacji ... z resztą-sami ocenicie najlepiej!



pierwsza wersja, niezbyt udana
jeszcze potem błędy z wodą i tylko tak się
nadaje do prezentacji 
                                           
po przemyśleniu, zrobiłem drugą wersje
i "na sucho" tak wyglądało ... potem woda
i efekt na kolejnej fotce  

                                       
                             



papier A3 220g/m2; ołówki grafitynt;
praca z wyobraźni   


kolejna praca ołówkami grafitynt to połączenie pracy z wyobraźni i wzorowania ... elementy wzorowane
na liściach i kasztanach ... a całość to kompozycja taka sobie, wzorowana na poprzedniej pracy ...
tym razem użyłem dawkowanie wody w wszelkich formach ... liście i tło to pędzel i gąbka a całość
potraktowałem wodą ze spreja by nie było zacieków, a taki sprej najlepiej rozpyla mgiełkę wodną!
efekt? możecie ocenić też i sami ... oto ta praca:


grafitynt ołówki; część cieni liści to efekt użycia
drobnego pędzla i gąbki do nakładania wody


rysunek; papier A3 220g/m2; ołówki garphitint; praca
z wyobraźni i wzorowana 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz