czwartek, 3 stycznia 2013

co roku ogłoszają rozpoczęcie roku: Rok Tuwima

"Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, 
nie obleka tego faktu w słowa"  ~J.Tuwim 

"Różnica między wielbłądem a człowiekiem: wielbłąd 
może pracować nie pijąc przez cały tydzień, człowiek 
może przez tydzień pić nie pracując"   ~J.Tuwim 

            Rok 2013 ogłoszono miedzy innymi rokiem Juliana Tuwima. 
Ten pisarz  wiek temu  stworzył wiele wspaniałych dzieł, które potrafią 
do dziś inspirować (choćby mnie). 
           Oto próbka konfrontacji mojej pisaniny z mistrzem. Najpierw 
jego dzieło, a potem moje próby nie tyle zmierzenia się nawet 
z tym pisarzem, ale rozprawieniem się z obłudą cywilizacji ... którą i On
 ironicznie przedstawiał. 



"to nie rozwolnienie - normalnie: cywilizacja"

jak zawsze nie sięgam tego nieba
malowanego słowem szeptanym
wylewanym z pomyjami obyczajów

i nie dlatego, żprzestałem wierzyć
po prostu przyzwyczaiłem się piekielnie
do codzienności okradzionej z myśli 

czy wyrok dożywocia jest nagrodą
za bycie wśród gówna ekskrementem
co użyźni zorane pola ogrodów rajskich

wiem by plan był obfity trzeba czasu
nawóz naturalny tworzy klimat cudu
uczuć radości co spłukujesz z łezką
                                                                                               Slawrys

   
”smak pocałunków” 
nie mam do bliźnich żadnych próśb
żyje nie dla was, ale przez was
zgodnie z przeznaczeniem

więc nie udawajcie roztropnych
wyświęconych od kropidła
a nie od smaku czynu

nie musicie zmieniać nic od jutra
świat zawsze będzie wart
cmoknięcia w dupę kilku 

takich co wiedzą po co to robić
nie myląc z lizusostwem
i pocałunkiem judasza 

fakt nie zmienicie smaku cywilizacji
ale zawsze skazani na was
mogą wam wyrecytować

”pocałujcie mnie wszyscy w dupę”
                                         Slawrys

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz